Jak správně úřadovat v době eGovernmentu
Délka studia
200 hodin
Typ programu
programy s mikrocertifikátem
Forma účasti
prezenční
Jazyk
čeština
Poplatek
21000 Kč
Uzávěrka přihlášek
28. 9. 2025
Anotace
Spisová služba se díky elektronizaci veřejné správy změnila ve svébytný a stále se rozvíjející obor, jehož odborné obsáhnutí je stále komplikovanější. O to více jsou ale tyto odborné dovednosti žádané jak ve sféře veřejné správy, tak i v soukromém sektoru. Studenti v rámci specializovaného programu získají základní přehled o problematice spisové služby, resp. správy dokumentů v kontextu elektronizace veřejné správy.
Důraz bude kladen na problematiku transparentního a důvěryhodného úřadování a právní validitu elektronických dokumentů.
Lokace
FF UK - Jana Palacha 1/2, Praha 1
Výsledky učení
Znalosti:
Absolvent je schopen:
• napsat spisový a skartační řád organizace;
• provádět elektronická skartační řízení;
• spravovat analogovou i elektronickou spisovnu.
Dovednosti:
Absolvent je schopen:
• analyzovat a interpretovat základní legislativní a odborné normy upravující správu dokumentů;
• aplikovat do praxe (pracovní a osobní) principy důvěryhodného a transparentního elektronického úřadování v kontextu eGovernmentu;
• správně a efektivně pracovat s dokumenty dle aktuálních legislativních předpisů (ČR a EU) s důrazem na zajištění právní validity elektronických dokumentů evidovaných a uchovávaných v různých informačních systémech organizací.
Kompetence:
Absolvent je schopen:
• ovládat základy správného oběhu dokumentů v organizaci (příjem, evidence, rozdělování, vyřizování, podepisování, schvalování, ukládání ve spisovně, skartační řízení, archivace analogových a elektronických dokumentů);
• používat fundované principy důvěryhodného a transparentního úřadování;
• vytvářet a spravovat právně validní elektronické dokumenty;
• plnit si své legislativní povinnosti v souvislosti s danou problematikou a eGovernmentem.